Seleccionar página

Davinia Rodriguez (2 © Giuliano Scalvini-“It is always healthy to come back to Mozart” explains the Canary Island soprano regarding the Don Giovanni which she will sing in February in the ABAO-OLBE season.

January 2017

The versatile Spanish soprano Davinia Rodríguez will once again get into the shoes of a character from a Mozart opera, this time in the ABAO-OLBE season in Bilbao: she will be Donna Anna in the production of Mozart´s Don Giovanni which Bilbao Opera has programmed on 18th, 21st, 24th and 27th February. “It is always healthy to come back to Mozart”, the Canary Island singer affirms, “as his music, and the way the vocal lines of his characters are written, have such perfection and freshness that they do voices a lot of good.”

Davinia Rodríguez, who is already acquainted with Bilbao opera goers, is “very pleased” to be returning to this particular season, “one of the most important in Spain.  What´s more, I feel very comfortable in Bilbao, it is like going home,” she notes. She will be going there after having incorporated two emblematic roles into her repertoire over the last few weeks. These are Verdi´s Lady Macbeth from Macbeth – considered to be one of the most complex and difficult roles in her range – in Vienna, and Leoncavallo´s Nedda, from Pagliacci, in Turin. “Like Donna Anna, these are women with great character who know how to navigate their respective environments. Of course, neither Lady Macbeth nor Nedda come to a good end, but neither does Donna Anna, since although she avenges the death of her father, Il Commendatore, her beloved seducer is no more.”

The Bilbao Don Giovanni, a Jonathan Miller production, will be conducted by Keri-Lynn Wilson and, alongside Davinia Rodríguez, Simon Keenlyside, Simon Orfila and María Bayo head up the cast.

Davinia Rodriguez (2 © Giuliano Scalvini-“Fa sempre bene tornare a Mozart”, spiega il soprano delle Canarie a proposito del Don Giovanni che canterà nel mese di febbraio alla stagione dell’ABAO-OLBE.

Gennaio 2017
Il versatile soprano spagnolo Davinia Rodriguez torna a mettersi nei panni di un personaggio mozartiano, questa volta nella stagione di Bilbao dell’ABAO-OLBE: sarà la Donna Anna del Don Giovanni di Mozart che l’Opera di Bilbao propone i giorni 18, 21, 24 e 27 febbraio. “Fa sempre bene tornare a Mozart”, afferma la cantante delle Canarie, “poichè la sua musica e il modo in cui sono scritte le linee vocali dei suoi personaggi possiedono una perfezione ed una freschezza che giovano alla voce”.
Davinia Rodriguez, già nota al pubblico di Bilbao, si sente “molto felice” di tornare a cantare in questa stagione artistica, “una delle più importanti in Spagna; a Bilbao, inoltre, mi sento molto a mio agio, è come tornare a casa”, dice. Lo farà dopo aver incorporato al suo repertorio nelle ultime settimane due personaggi iconici come la verdiana Lady Macbeth del Macbeth –considerato tra i più complessi e difficili tra i ruoli nelle sue corde- a Vienna e Nedda di Pagliacci, di Leoncavallo, a Torino. “Come Donna Anna, si tratta di donne con molto carattere che sanno come muoversi nei loro rispettivi ambienti. Naturalmente sia la Lady che Nedda non finiscono per niente bene, ma neanche Donna Anna, poichè, anche se vendica la morte del padre, il Commendatore, rimane senza il suo amato”.
Il Don Giovanni di Bilbao, una produzione di Jonathan Miller, conterà sulla direzione musicale di Keri-Lynn Wilson e insieme a Davinia Rodriguez ci saranno Simon Keenlyside, Simon Orfila e Maria Bayo.

Davinia Rodriguez (2 © Giuliano Scalvini-“Siempre es sano volver a Mozart” explica la soprano canaria ante el Don Giovanni que cantará en febrero en la temporada de ABAO-OLBE.

Enero de 2017
La versátil soprano española Davinia Rodríguez vuelve a meterse en la piel de un personaje mozartiano, esta vez en la temporada bilbaína de ABAO-OLBE: será la Donna Anna del Don Giovanni mozartiano que la Ópera de Bilbao propone los días 18, 21, 24 y 27 de febrero. “Siempre es sano volver a Mozart”, asegura la cantante canaria, “ya que su música y la forma en la que están escritas las líneas vocales de sus personajes poseen tanta perfección y frescura que le hacen muy bien a las voces”.

Davinia Rodríguez, ya conocida por el público bilbaíno, se muestra “muy feliz” de volver a cantar en esa temporada artística, “una de las más importantes de España; en Bilbao, además, me encuentro muy a gusto, es como volver a casa”, apunta. Ahora lo hace tras haber incorporado a su repertorio en las últimas semanas a dos personajes emblemáticos como son la verdiana Lady Macbeth de Macbeth –considerado como uno de los más complejos y difíciles de su cuerda– en Viena y Nedda, de Pagliacci, de Leoncavallo, en Turín. “Como Donna Anna, se trata de mujeres con mucho carácter y que saben cómo desenvolverse en sus respectivos ambientes. Claro que la Lady y Nedda no acaban nada bien, pero tampoco Donna Anna, ya que aunque vengue la muerte de su padre, el Comendador, se queda sin su amado seductor”.

El Don Giovanni de Bilbao, una producción de Jonathan Miller, contará con la dirección musical de Keri-Lynn Wilson y junto a Davinia Rodríguez encabezan el reparto Simon Keenlyside, Simon Orfila y María Bayo.

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar