Seleccionar página

Davinia Rodríguez_8 © Giuliano Scalvini_The Spanish singer will add a new role, Nedda, the leading lady in Pagliacci, this January at the Teatro Regio in Turin.

December 2016
The characters the Canary Island soprano Davinia Rodríguez has gradually been adding to her repertoire have each become great personal triumphs for her. The most recent one was last October in Vienna when she made her debut in the impossible role of Lady Macbeth, in Verdi’s opera Macbeth, alongside Plácido Domingo. Her success was confirmed both by critics – who said she created “a role which is burned in the memory ”– and audiences, who gave her a long ovation on the opening night and each of her following performances at the legendary Theater an der Wien.
The new year will begin for the Spanish singer with a return to Italy, this time to make her debut in the role of Nedda in Pagliacci for her first appearance at the Teatro Regio in Turin, one of the most important Italian opera houses. On this occasion she will be conducted by Nicola Luisotti. Rodríguez will give four performances of this popular Leoncavallo opera between the 11th and 22nd January.

Later in the year yet more important engagements await the soprano. These include her return to the ABAO-OLBE season in Bilbao to make her debut in the emblematic role of Donna Anna in Mozart’s Don Giovanni, her debut in the title role of Donizetti’s Maria Stuarda at the Teatro Carlo Felice in Genoa, Dvořák’s Te Deum alongside the Gran Canaria Philharmonic Orchestra and her return to the Teatro San Carlo in Naples with her acclaimed Amelia Grimaldi from Simon Boccanegra.Davinia Rodríguez_8 © Giuliano Scalvini_La cantante spagnola a gennaio aggiungerà un nuovo ruolo al suo repertorio, Nedda, la protagonista di Pagliacci, e lo farà al Teatro Regio di Torino.

Dicembre 2016
Un susseguirsi di debutti per Davinia Rodriguez e molte le recenti conquiste: l’ultimo trionfo è stato lo scorso ottobre a Vienna, sul palco del Theater an der Wien, dove ha debuttato Lady Macbeth, dell’opera Macbeth di Giuseppe Verdi, a fianco di Placido Domingo. Un successo confermato sia da parte della critica, secondo la quale ha “creato un ruolo che rimarrà nella memoria” (ABC), che da parte del pubblico con una lunga ovazione ricca di applausi e grida.

Il nuovo anno si aprirà con il ritorno della cantante delle canarie in Italia con il debutto nel ruolo di Nedda in Pagliacci, che la porterà per la prima volta sullo scenario del Teatro Regio di Torino, uno dei teatri più importanti del paese transalpino, sotto la conduzione di Nicola Luisotti. Della famosa opera di Leoncavallo, Davinia Rodríguez canterà quattro recite, tra l’11 e il 22 gennaio.

Più avanti, nella stagione 2016-2017 la aspettano altri impegni, tra cui il suo ritorno alla stagione all’ABAO-OLBE a Bilbao, questa volta con il debutto nel ruolo di Donna Anna nel Don Giovanni, di Mozart, il suo debutto nel ruolo protagonista di Maria Stuarda di Donizetti al Teatro Carlo Felice di Genova, il Te Deum di Dvořák con l’Orchestra Filarmonica di Gran Canaria e il suo ritorno al Teatro San Carlo di Napoli con la sua acclamata Amelia Grimaldi di Simon Boccanegra.Davinia Rodríguez_8 © Giuliano Scalvini_La cantante española añadirá en enero a su repertorio un nuevo personaje, Nedda, la protagonista de Pagliacci, en el Teatro Regio de Turín

Diciembre de 2016
Los personajes que ha ido incorporando paulatinamente a su repertorio la soprano canaria Davinia Rodríguez se han transformado en grandes triunfos personales. El último ha sido el pasado mes de octubre en Viena, cuando debutó el imposible papel de Lady Macbeth, de la ópera Macbeth de Giuseppe Verdi, al lado de Plácido Domingo. Un éxito confirmado tanto por parte de la crítica –según la cual creó “un papel que permanecerá en la memoria”– como del público que la premió con una larga ovación en el estreno y en cada una de las funciones interpretadas en el legendario Theater an der Wien.

El nuevo año se abrirá para la cantante española con su regreso a Italia, esta vez para debutar el papel de Nedda de Pagliacci en su primera aparición en el escenario del Teatro Regio de Turín, uno de los más importantes del país transalpino, ocasión en la que estará dirigida musicalmente por Nicola Luisotti. Del popular título de Leoncavallo, la soprano canaria cantará cuatro funciones entre los días 11 y 22 de enero.

Más adelante la esperan importantes actuaciones, entre las cuales destacan su regreso a la temporada de ABAO-OLBE en Bilbao para debutar el emblemático papel de Donna Anna del Don Giovanni mozartiano, su debut en el papel protagonista de Maria Stuarda de Donizetti en el Teatro Carlo Felice de Génova, el Te Deum de Dvořák junto a la Orquesta Filarmónica de Gran Canaria y su vuelta al Teatro San Carlo de Nápoles con su aclamada Amelia Grimaldi de Simon Boccanegra.