Seleccionar página

BABA815F-BC46-4820-B9E4-0679688FD162-The Italian bass, one of the rising stars on the current opera scene, will also open the season in Venice and will make debuts in New York and London.

September 2016
This is a crucial season in the now unstoppable career of the Italian singer Andrea Mastroni. Also trained as a clarinettist, and with degrees in philosophy and aesthetics, this bass sings with great expression and has solid vocal technique, as well as having won several singing competitions before beginning his professional career. After opening the season at the Hamburg Staatsoper on the 23rd September (Hamburg, Germany) in a new production of Die Zauberflöte (The Magic Flute) in his German debut of the role of Sarastro, the Milanese singer will return to the same opera house from 10th October with his formidable Sparafucile in Rigoletto (Verdi). Later he will travel to Venice to open the season at La Fenice with the world premiere of the opera Aquagranda by the composer Filippo Perocco (4th November), which will be directed by Damiano Michieletto, with whom he has collaborated frequently. This new contemporary opera, in which Mastroni will take the lead role, will run until the 13th November and is being hailed as one of the great cultural events of the year in Italy.

In 2017, Andrea Mastroni will make his debut at two of the most important opera houses on the international circuit, beginning with the Metropolitan Opera House in New York, where he will take the role of Sparaficile in Rigoletto in January. In March he will sing the role of Fiesco in Verdi´s Simon Boccanegra for the first time and this will be at the Monte-Carlo Opera House and afterwards at the Théâtre du Champs Élysées in Paris. In May another great international debut awaits him, this time he will sing for the first time at the Royal Opera House in London: this will be in a Nicholas Hytner production of Don Carlo, conducted by Bertrand de Billy.

In the season that has just finished, Andrea Mastroni took his talent to theatres such as the Teatro Real in Madrid (Roberto Devereux and Rigoletto), the Massimo in Palermo (Die Zauberflöte), Oviedo Opera (La Bohème), Opéra National de París (Rigoletto) and also performed at the Castell de Peralada Festival (Turandot).

BABA815F-BC46-4820-B9E4-0679688FD162-Il basso italiano, uno degli astri nascenti della lirica attuale, inaugurerà anche la stagione di Venezia e debutterà a New York e Londra.

Settembre 2016
Questa è una stagione cruciale nella inarrestabile carriera del cantante italiano Andrea Mastroni. Formatosi anche come clarinettista e laureato in Filosofia e Estetica, questo interprete dalla voce profonda, grande potenza espressiva e solida tecnica vocale è stato vincitore di diversi concorsi di canto prima di iniziare la sua carriera artistica professionale. Dopo l’inaugurazione, il giorno 23 di questo mese di settembre, della stagione della Staaatsoper Hamburg (Amburgo, Germania) con una nuova produzione di Die Zauberflöte (Il flauto magico) nel suo debutto tedesco del personaggio di Sarastro –uno scenario sul quale tornerà dal 10 ottobre con il suo temibile Sparafucile in Rigoletto (Verdi) – il basso milanese viaggerà nel mese di novembre a Venezia per inaugurare la stagione del Gran Teatro la Fenice con la prima assoluta dell’opera Aquagranda del compositore Filippo Perocco (4 novembre) e con regia di Damiano Michieletto, con i quali collabora regolarmente. Questa nuova opera contemporanea, in cui Mastroni assumerà il ruolo protagonista, sarà in programmazione fino al 13 novembre ed è annunciata come uno dei più importanti eventi culturali dell’anno in Italia.

Nel 2017 Andrea Mastroni debutterà in due dei più importanti teatri del circuito internazionale, cominciando dal Metropolitan Opera House di New York, dove a gennaio interpreterà Sparaficile in Rigoletto. Nel mese di marzo canterà per la prima volta il ruolo di Fiesco del Verdiano Simon Boccanegra e lo farà all’Opera di Monte Carlo e poi al Théâtre du Chams Elysees a Parigi. Nel mese di maggio lo aspetta un altro grande debutto internazionale: canterà per la prima volta alla Royal Opera House Covent Garden di Londra dove sarà in Don Carlo, sotto la direzione di Bertrand de Billy e in una produzione di Nicholas Hytner.

Nella stagione appena conclusa, Andrea Mastroni ha portato il suo talento su scenari come il Teatro Real di Madrid (Roberto Devereux e Rigoletto), il Teatro Massimo di Palermo (Die Zauberflöte), l’Opera di Oviedo (La Bohème), l’Opéra National de Paris (Rigoletto) ed il Festival Castell de Peralada (Turandot).

BABA815F-BC46-4820-B9E4-0679688FD162-El bajo italiano, una de las estrellas ascendentes de la lírica actual, también inaugurará la temporada de Venecia y debutará en Nueva York y Londres.

Septiembre de 2016
Esta es una temporada crucial en la ya imparable carrera del cantante italiano Andrea Mastroni. Formado también como clarinetista –y diplomado en Filosofía y Estética–, este intérprete de voz profunda, amplio poder expresivo y sólida técnica vocal ha sido vencedor en varios concursos de canto antes de comenzar con su trayectoria artística profesional. Después de inaugurar el día 23 de este mes de septiembre la temporada de la Staaatsoper Hamburg (Hamburgo, Alemania) con una nueva producción de Die Zauberflöte (La flauta mágica) en su debut germano del personaje de Sarastro –escenario al que regresará a partir del 10 de octubre con su temible Sparafucile de Rigoletto (Verdi)–, el bajo milanés viajará en noviembre a Venecia para inaugurar la temporada del Gran Teatro La Fenice con el estreno absoluto de la ópera Aquagranda del compositor Filippo Perocco (4 de noviembre), contando con la dirección de escena del regista Damiano Michieletto, con quien colabora asiduamente. En esta nueva obra contemporánea, en la que Mastroni asumirá el papel protagonista, estará en cartelera hasta el 13 de noviembre y se anuncia como uno de los grandes acontecimientos culturales del año en Italia.

Ya entrado 2017, Andrea Mastroni debutará en dos de los teatros más importantes del circuito internacional, comenzando por el Metropolitan Opera House de Nueva York, donde en enero interpretará a Sparaficile de Rigoletto. En marzo cantará por primera vez el papel de Fiesco del verdiano Simon Boccanegra y lo hará en la Opéra de Monte-Carlo y posteriormente en el Théâtre du Chams Élysées de París. En mayo le espera otro gran debut internacional, cuando cante por primera vez en la Royal Opera House del Covent Garden de Londres: será en Don Carlo, bajo la dirección de Bertrand de Billy y en una producción de Nicholas Hytner.

En la temporada que acaba de finalizar, Andrea Mastroni ha paseado su talento por escenarios como los del Teatro Real de Madrid (Roberto Devereux y Rigoletto), Massimo de Palermo (Die Zauberflöte), Ópera de Oviedo (La Bohème), Opéra National de París (Rigoletto) y Festival Castell de Peralada (Turandot).

Guardar