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MichaelFabiano_Arielle Doneson03– The tenor, on the cover of the May edition of Opera News, will share the stage with Plácido Domingo at the Madrid opera house on the 12th, 15th and 18th July.

June 2016
In April and May he was the Duke of Mantua (Rigoletto) at the Paris National Opera, performances which were featured in the May edition of the American magazine Opera News in which he appeared on the cover and was described as “the most interesting tenor voice of the moment.”   In June he will sing Don Carlo in San Francisco and in July he will return to the Teatro Real in Madrid, this time as Jacopo Foscari in I due Foscari (Verdi), conducted by Pablo Heras-Casado and with Plácido Domingo and Angela Meade at his side.

Especially acclaimed for his Rodolfos from La Bohème and Luisa Miller, for his Alfredo from La Traviata and his Lensky from Evgeni Onegin, this young American tenor´s voice reminds many people of a young Luciano Pavarotti, and this already speaks volumes about his art. According to Fabiano (Montclair, New Jersey, 1984), Poliuto, which he performed at the Glyndebourne Festival, has been his greatest challenge on stage so far.

At the age of only 32, the American singer is as keen on sport as he is on music and theatre.  Every morning he runs 8 kilometres to keep fit, a routine which he links to his study of music and his roles.  In this way he has managed to pull off some great coups, such as when in 2015, at the Met in New York, he replaced the planned tenor in Lucia di Lammermoor (Donizetti) with just seven hours’ notice, garnering great success both for his vocal delivery and for his acting skills, to which he gives special attention in his performances.  Winner of the Richard Tucker Award and the Met’s Beverly Sills Award –both in 2014–, Fabiano tells us that he would love to add Verdi´s Un ballo in maschera to his repertoire.

This is not Fabiano´s first time in Madrid as he made his debut there in 2012 in Cyrano de Bergerac also alongside Plácido Domingo. After this July´s appearances at the Teatro Real upcoming engagements include Faust in Houston, La Bohème and La Traviata at the Met and Hérodiade (Massenet) in Washington.

MichaelFabiano_Arielle Doneson03– Il tenore, che è stato la copertina del numero di maggio di Opera News, condividerà la scena con Placido Domingo nel palco di Madrid il 12, 15 e 18 luglio.

Giugno 2016
In aprile e maggio è stato il Duca di Mantova (Rigoletto) presso l’Opéra National di Parigi, a giugno canterà Don Carlo a San Francisco e nel mese di luglio  tornerà al Teatro Real, ora come Jacopo Foscari de I due Foscari (Verdi). Michael Fabiano, “la voce da tenore più interessante del momento”, secondo la rivista americana Opera News –dove compare nella copertina di Maggio a proposito delle sue esibizioni a Parigi- porterà le sue qualità a Madrid sotto la direzione di Pablo Heras-Casado e al fianco di Placido Domingo e Angela Meade. Applaudito soprattutto per il suo Rodolfo nella Bohème e Luisa Miller, per il suo Alfredo in La Traviata e il suo Lensky de Evgeni Onegin, per molti la voce di questo giovane tenore americano (Montclair, New Jersey, 1984) ricorda un giovane Luciano Pavarotti , e questo già dice molto della sua arte. Secondo quanto afferma Fabiano, Poliuto, interpretato al Festival di Glyndebourne, è stata la sua più grande sfida sul palco.

Con solo 32 anni, il cantante americano è un appassionato dello sport tanto quanto del teatro e della musica: corre 8 km ogni mattina per mantenersi in forma, una routine che comprende lettura della musica e lo studio dei suoi ruoli. Così ha potuto realizzare veri e propri miracoli, come quando nel 2015, al Met di New York, ha sostituito solamente 7 ore prima del debutto il tenore previsto per Lucia di Lammermoor (Donizetti) ottenendo un grande successo sia per la sua capacità vocale che per le sue doti di attore, un aspetto che valorizza molto nelle sue interpretazioni. Vincitore del Richard Tucker Award e del Met’s Beverly Sills Award –entambi nel 2104-, Fabiano ha annunciato che gli piacerebbe includere nel suo repertorio Un ballo in maschera, di Verdi.

Dopo il suo impegno a Madrid, dove ha debuttato nel 2012 con Cyrano de Bergerac sempre a fianco di Placido Domingo, lo aspettano Faust a Houston, La Bohème e La Traviata al Met e Hérodiade (Massenet) a Washington.

MichaelFabiano_Arielle Doneson03– El tenor, portada de la edición de mayo de Opera News, compartirá escenario con Plácido Domingo en el coliseo madrileño los días 12, 15 y 18 de julio.

Julio de 2016
En abril y mayo ha sido el Duque de Mantua (Rigoletto) en la Opéra National de París, en junio ha cantado Don Carlo en San Francisco y en julio regresa al Teatro Real, ahora como Jacopo Foscari de I due Foscari (Verdi). Michael Fabiano, «la voz de tenor más interesante del momento» según la revista estadounidense Opera News –de la que fue portada el mes de mayo a propósito de su actuación parisina– impondrá sus cualidades en Madrid ante la batuta de Pablo Heras-Casado y al lado de Plácido Domingo y Angela Meade. Aplaudido sobre todo por su Rodolfo de La Bohème y Luisa Miller, por su Alfredo de La Traviata o por su Lensky de Evgeni Onegin, para muchos la voz de este joven tenor estadounidense (Montclair, Nueva Jersey, 1984) recuerda a un joven Luciano Pavarotti, y eso ya es decir mucho de su arte. Según afirma Fabiano, Poliuto, interpretado en el Festival de Glyndebourne, ha sido su máximo reto sobre un escenario.

Con solo 32 años, el cantante estadounidense es tan aficionado al deporte como al teatro y a la música: corre cada mañana 8 kilómetros para mantenerse en forma, una rutina a la que une la lectura musical y el estudio de sus roles. De esta manera ha podido realizar auténticos prodigios, como cuando en 2015, en el Met de Nueva York, reemplazó 7 horas antes del estreno al tenor previsto en Lucia di Lammermoor (Donizetti) obteniendo un éxito rotundo tanto por su entrega vocal como por sus dotes de actor, aspecto al que le brinda especial importancia en sus representaciones. Ganador del Richard Tucker Award y del Met’s Beverly Sills Award –ambos en 2104–, Fabiano anuncia que le encantaría incluir en su repertorio Un ballo in maschera, de Verdi.

Después de su compromiso en Madrid, donde debutó en 2012 con Cyrano de Bergerac también al lado de Plácido Domingo, le esperan Faust en Houston, La Bohème y La Traviata en el Met y Hérodiade (Massenet) en Washington.