Seleccionar página

©Ana Lourdes Herrera  Ópera de Bellas Artes   (6)– After making her debut in the role of Marguerite in Gounod´s Faust in Switzerland, the young soprano will go to Mexico with one of the highlights from among French repertoire, La Voix Humaine by Poulenc and Cocteau.

 June 2016
Before her performances at the Castell de Peralada Festival (Spain, Liù in Turandot) and at the Teatro Massimo in Palermo (Italy, as Madama Butterfly), the soprano Maria Katzarava will travel to her homeland, Mexico, to breathe life into one of the most fascinating monodramas from among the entire opera canon, La Voix Humaine, by Francis Poulenc, with a libretto by Jean Cocteau. This will be the first time that Katzarava will play the unfortunate character at the centre of this chamber opera, a woman who tries in vain to save her relationship over the phone with the man who has abandoned her, and ends up by committing suicide. “I love characters with strong personalities,” the Georgian-Mexican singer affirms. “And the leading role in La Voix Humaine is one of these. This is a woman who tries everything to avoid losing the love of her life, a story which Poulenc masterfully sets to music and which has a magnificent libretto by Cocteau. And, as it is in French, a language which I speak and adore, it suits me very well after having sung the role of Marguerite in Gounod´s Faust here in Lausanne, in French Switzerland.”

This is because Maria Katzarava will go to Mexico with the Poulenc opera after adding the opera Faust by Gounod to her repertoire (5th, 8th, 10thand 12th June at Lausanne Opera). She will then return to Mexico for a brief tour on which she will visit the Palacio Bellas Artes in Mexico City (4th July) and the Teatro Pablo de Villavicencio in Culiacán (7th and 9th July) accompanied by the pianist Abdiel Vázquez in a production directed by Paolo Giani Cei. Another step forward in the career of one of the most outstanding and renowned Mexican women on the international arena.

 

©Ana Lourdes Herrera  Ópera de Bellas Artes   (6)– Dopo aver aggiunto al suo repertorio il ruolo di Marguerite di Faust di Gounod in Svizzera, il giovane soprano porta in Messico una delle opere di punta del repertorio francese firmata da Poulenc e Cocteau.

Giugno 2016
Prima delle sue performance al Festival Castell de Peralada (Spagna, Liù in Turandot) e al Teatro Massimo di Palermo (con Madama Butterfly), il soprano Maria Katzarava viaggerà in Messico, suo paese di origine, per dare vita ad uno dei monodrammi piú affascinante di tutta la letteratura operistica, La Voix Humaine, di Francis Poulenc con libretto di Jean Cocteau. Sarà la prima volta che Katzarava interpreterà la sfortunata protagonista di questa opera da camera in cui una donna attraverso una disperata conversazione telefonica tenta invano di riprendere il rapporto con l’uomo che l’ha abbandonata, e finisce per suicidarsi. “Amo i personaggi con personalità forte”, afferma la cantante di origine georgiana, “e la protagonista de La Voix Humaine lo è. Si tratta di una donna che fa di tutto per non perdere l’amore della sua vita, una storia che Poulenc traduce in musica magistralmente e che conta un magnifico libretto di Cocteau. E dato che è in francese, lingua che parlo e amo, sarà perfetto dopo aver cantato il ruolo di Marguerite del Faust di Gounod qui a Losanna, nella Svizzera francese”.

Sì, perché Maria Katzarava porterà in Messico l’opera di Poulenc dopo aver aggiunto al suo repertorio l’opera Faust di Gounod (5, 8, 10 e 12 giugno presso l’Opera di Losanna) . Tornerà in Messico in un breve tour nel quale visiterà il Palazzo delle Belle Arti di Città del Messico (4 luglio) e il Teatro Pablo de Villavicencio di Culiacan (7 e 9 luglio), accompagnata dal pianista Abdiel Vázquez in un montaggio con la regia di Paolo Giani Cei. Un altro passo nella carriera di una delle donne messicane più importanti e riconosciuta a livello internazionale.

©Ana Lourdes Herrera  Ópera de Bellas Artes   (6)– Después de incorporar a su repertorio el papel de Marguerite del Faust de Gounod en Suiza, la joven soprano lleva a México una de las obras cumbres del repertorio francés con la firma de Poulenc y Cocteau.

Junio de 2016
Antes de sus actuaciones en el Festival Castell de Peralada (España, Liù de Turandot) y en el Teatro Massimo de Palermo (Italia, como Madama Butterfly), la soprano Maria Katzarava viajará a su México natal para dar vida a uno de los monodramas más fascinantes de toda la literatura operística, La Voix Humaine, de Francis Poulenc con libreto de Jean Cocteau. Será la primera vez que Katzarava interprete a la desgraciada protagonista de esta ópera de cámara en la que una mujer a través de una desesperada conversación telefónica intenta en vano retomar la relación con el hombre que la ha abandonado, aunque acaba por suicidarse. «Me encantan los personajes con personalidades fuertes», afirma la cantante de origen georgiano, «y la protagonista de La Voix Humaine lo es. Se trata de una mujer que lo intenta todo para no perder al amor de su vida, una historia que Poulenc pone en música con maestría y que cuenta con un libreto magnífico de Cocteau. Y como es en francés, idioma que hablo y adoro, me va muy bien después de estar cantando el rol de Marguerite del Faust de Gounod aquí en Lausanne, en la Suiza francesa».

Sí, porque Maria Katzarava llevará a México la obra de Poulenc después de incorporar a su repertorio la ópera Faust de Gounod (5, 8, 10 y 12 de junio en la Opéra de Lausanne). Ahora retornará a México en un breve tour en el que visitará el Palacio Bellas Artes de Ciudad de México (4 de julio) y el Teatro Pablo de Villavicencio de Culiacán (7 y 9 de julio) acompañada por el pianista Abdiel Vázquez y en un montaje con dirección de escena de Paolo Giani Cei. Un paso más en la carrera de una de las mujeres mexicanas más destacadas y reconocidas a nivel internacional.

Guardar